Overzicht
12/05/2016

Stratics Academy ‘Concentrating on Conversion’

Wat heb je aan klanten die je bezoeken zonder iets doen? Wat heb je aan clicks als ze niet naar de juiste actie leiden? En welke waarde hebben data als ze je niet helpen om meer te verkopen? Tijdens de tweede Stratics Academy zetten Christian Vriens ( IQNOMY ) en Joris Groen (Buyerminds) je op weg naar betere conversiecijfers.

Christian Vriens ( IQNOMY) 

Christian Vriens neemt ons mee op een boeiende trip achter de schermen van websites die hun écht interageren met hun bezoekers.


IQNOMY helpt online retailers om klanten sneller te herkennen en efficiënter naar de juiste aanbiedingen te gidsen. Het doet dit door in real-time inzicht te geven in de klantreis binnen de online en offline kanalen: ‘The Human Switch’. Het IQNOMY platform is volledig ingericht en opgebouwd rondom de 3 centrale functionaliteiten. 

  1. CONNECTHet platform bundelt alle online en offline kanalen waarmee een bedrijf in contact staat met haar klanten zodat alle interacties in 1 omgeving bij elkaar komen. 
  2.  PROFILE: Het platform leert door real-time inzicht te hebben in slimme klantprofielen waardoor individuele interacties omgevormd worden tot rijke menselijke connecties, en bedrijven haar klanten weer eenvoudig persoonlijk leren kennen. 
  3.  MOVE: Het platform stelt retailers in staat om makkelijk mee te bewegen met de dynamische routes van (potentiele) klanten door de inhoud en samenstelling automatisch of handmatig te af te stemmen op iedere individuele interactie. 

De resultaten spreken tot de verbeelding. Zo zijn er retailers die bijna de helft van hun sitebezoekers automatisch herkennen. We horen click-through rates stijgen met 1500% en conversieratio’s verdubbelen. In combinatie met gezond marketeersverstand zijn de mogelijkheden alleszins veelbelovend. Wordt ongetwijfeld vervolgd.  

Meer weten over The Human Switch en IQNOMY? Check www.iqnomy.com  

 

Joris Groen (Buyerminds)

Buyerminds is een digitaal ontwerpbureau met 100% focus op conversie. De persuasive design aanpak van het bureau is gebaseerd op klantinzicht en overtuigings-psychologie. Partner en Creative Director Joris Groen vertelt hoe overtuigingsspecialisten als BJ Fogg en Robert Cialdini hen helpen om customer journeys te creëren die maximale conversie opleveren.  

Hij gidst ons met duidelijke voorbeelden door de 6 principes van invloed van Cialdini: Wederkerigheid, Commitment en Consistentie, Sociale bewijskracht, Sympathie, Autoriteit en Schaarste.  

Joris legt ook uit hoe je dankzij de Jenga-techniek (weghalen wat overbodig is), framing en nudging betere conversie bereikt.  


Meer weten over Buyerminds? Check buyerminds.com